יום שני, 20 ביוני 2011

לילדינו: רשימת קניות

כבר למעלה משנה אנחנו מתנהגים בסבב קניות קבוע - רוכשים קניה גדולה פעם בשבוע, ובין לבין משלימים בקטנה רק אם באמת יש צורך. דרך זו נכונה בשבילנו, אחרי התנסויות שונות ומשונות. היא טובה גם לכיס שלנו, שלא פעם אנחנו מחליטים שלא לרכוש משהו, אלא לחכות עד יום הקניות הדי קבוע. היא טובה גם לדחיית סיפוקים - גם אתה יודע, שאם נגמר משהו, צריך לחכות עד שנבצע קניות.

הכל היה טוב ונפלא - רק שכשהיינו מגיעים כבר לחנות (בדרך כלל, אבא ואתה), לגמרי היינו שוכחים מה צריך לקנות. כך שרעיון זה לרשימת קניות התבשל בי הרבה יותר ממה שבפועל לקח לי לבצע אותו (שלא נזכיר שמכונת התפירה שלי התקלקלה לראשונה מזה עשר שנים בדיוק ביום בו רציתי להתחיל לתפור).

כמו תמיד, רציתי שרשימת הקניות (message board) תהיה פרקטית ויפה. שני אלמנטים אלה חשובים לי באותה המידה. וזה מה שיצא: בגודל של חצי A4 (אין כל סיכוי שבעולם שאי פעם אזכור אם זה A5 או A8), תפרתי טלאים (quilt) בשיטה שדי התאהבתי בה לאחרונה. ואז תפרתי נרתיק לעפרון (חשוב שיהיה זה עפרון ולא עט, כדי לא "לקלקל" בטעות את הבדים -פרקטית או לא, כבר אמרתי?). וגם לולאה לאטב. בעצם, הדוגמא יצאה קצת יותר גדולה מהגודל המיועד, כדי שאפשר יהיה לקפל את הקצוות מסביב. לקחתי דף נייר באותו הגודל ועשיתי לו למינציה, כדי להקשיח אותו. עטפתי אותו בדוגמת הטלאים, והדבקתי בדבק בד את השאיריות מאחורי הדף. ואז הדבקתי מאחור את המגנטים. והלוח מצא את מקומו המכובד על המקרר.

במשך כל השבוע, אם נזכרים במשהו, ישירות מוסיפים על הדף (ואתה עורך רשימות קניות משל עצמך, כמובן). ועכשיו, כל מה שצריך לזכור הוא לקחת את הדף עם הרשימה לקניות עצמן. אך גם אם שוכחים, מה שקורה לנו די הרבה, פשוט מתקשרים, ומי שבבית מקריא את המצרכים שברשימה. בכל זאת, יותר נוח מלנסות להזכר על ריק...

נ.ב. מקווה שההדרכה ברורה - אני כאן לשאלות...

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails