יום ראשון, 27 בפברואר 2011

לבננו: טועם מסריגת אצבעות

אתה רואה אותי כל כך הרבה סורגת בזמן האחרון, מדבר על זה, ומנסה ביאוש כמעט לסרוג משהו בעצמך בכדור הצמר שלך, שהחלטתי לחרוג ממנהגי ולהציג לפניך משהו שמקדים את התפתחותך בכמה שלבים.

התלבטתי הרבה עם עצמי אם צעד זה נכון, אך החשש שלי שתאבד עניין במשהו שאינך מצליח ליצור בו משהו (והרי "בכאילו סורג" כבר מזמן לא מספק אותך) התגבר על כל היתר.

ומכיוון שעדיין חשבתי שסריגת אצבעות (finger knitting) עוד ממש ממש מוקדמת לך, חשפתי לפניך את מגדל הסריגה (knitting tower) שבבוא העת הזמנתי מארצות הברית (ראיתי גם ב"עומר" בגדלים קטנים אמנם).

כל אחד יכול ללמוד לסרוג באמצעות המתקן הזה - במשפט אחד, פשוט מעבירים את החוט המוביל כל פעם מעל החוט שעל המגדל, מעלים את החוט שעל המגדל מעל החוט המוביל ומורידים לתוך המגדל. והנה נוצרה לה לולאה, משמעה עין!

כהרגלך שכבר כמעט ולא מאכזב, בפעם הראשונה שהצגתי לך את המגדל, רק הסתכלת. לא הבעת כל עניין. אני נלחצתי.

בפעם הבאה ניסית קצת ממש, לא הצלחת, וביקשת ממני לסרוג בעצמי. ממממ....

ואז עברו להם כמה שבועות מבלי שנגעת במגדל בכלל. יום בהיר אחד לקחת אותו מסלסלה. הייתי בטוחה ששוב תבקש כי אני אסרוג. אך התיישבת בחיקי. וביקשת ממני שאחזיק את החוט המוביל ואת המגדל. כך עשיתי. ואז לקחת את החוט שעל המגדל והעברת אותו מעל החוט המוביל והורדת לתוך המגדל!

משימה לא פשוטה בהחלט. יכולתי להכיר לך גם מסרגה, מה שאולי היה מסייע לך להוריד את העיניים. אך אז המגע שלך בצמר היה נחסם. לא חשבתי כי האתגר גבוה לך מדי. המוטוריקה העדינה הנדרשת להעברת חוט דק מתוח מעל החוט השני מבלי שירד מהמתקן די גבוהה. הסבלנות הנדרשת לסריגת עין עין והמתנה להצטברות העיניים לכדי שרוך רבה. האכזבה לנוכח העיניים היורדות לפתע לתוך המגדל ונפרמות יכולה להיות מייאשת. ועדיין.... מדהים לראות את השקט שלך כשאתה סורג. ביחד איתי. קצת בכל פעם. בהפסקות מרובות בין לבין. עד שתצליח לסרוג לבד. הנשימות שלך בנשימותיי. ליבי בליבך...

וקצת פרטים טכניים:
כאן אפשר ללמוד לסרוג בסריגת אצבעות וגם להכיר סוגים שונים של מתקני סריגה פשוטים.

כאן אפשר ללמוד לסרוג בסריגת אצבעות.


והנה מתקן סריגה פשוט שאפשר ליצור מבלי להתחכם יותר מדי.

תגובה 1:

Galia אמר/ה...

איזה יופי- רעיון מעולה שאני הולכת להציג גם אצלנו, תודה!

Related Posts with Thumbnails