יום שישי, 25 ביוני 2010

שוטף עם סמרטוט או עם הספוג

איכשהו אני לא מצליחה לארגן לך פעילויות עם מים (water activities). משהו מונע ממני. אולי כי המים הם חלק בלתי נפרד מחיינו ומהווייתנו, עד כי אני לא מצליחה להפריד בין השימוש היומיומי שלנו במקור זה לבין היכללותם בפעילותיך, מה שבהכרח יגרום להקפדה על שימוש מפוקח ומבוקר (ולא שאנחנו לא מקפידים לחסוך במים בכל הזדמנות אפשרית). ואני לא בטוחה שאני מעוניינת לעצור את התנסויותיך החופשיות במים, מה גם שאנחנו לא נצליח להקפיד על מתן דוגמא אישית נאותה בעניין זה.

ועדיין, נראה כי ההתנסות החופשית במישור זה דווקא מטיבה איתך. למשל, יכולות המזיגה שלך מרשימות ביותר. אתה לא רק מוזג ממיכלים שונים, ביניהם גם כבדים (כמו, למשל, מקנקן המיץ שלנו), אלא גם מצליח כבר זמן מה למזוג עד קו מסוים מבלי לעבור אותו (wet pouring). וכל זאת, למשל, מהכנת מיץ סיידר כמעט יומיומית.

יש לי עוד כמה רעיונות ליישם בהדרגה. בינתיים, נראה לי שכבר סיפרתי לך, יש לך במחסן בחוץ, בנוסף לבקבוק ספריי קטן, גם דלי עם סמרטוט ועם ספוג. כשמשהו מלוכלך, אתה לוקח את הדלי, ממלא אותו קצת במים מהברז שבחצר, מרטיב את הסמרטוט (או את הספוג), סוחט אותם לתוך הדלי, ושוטף כראות נפשך. הכל בחוץ. איננו משתמשים בינתיים בסבון, גם כדי לא לסבך את כל הפרוצדורה, גם כי אינני בטוחה כי הסבון דווקא מנקה יותר טוב, וגם כי כך אפשר למחזר את המים המלוכלכים ולהשקות בהם את הפרחים בגינה. במקום להדגים לך פעילות זו באופן מכוון, אני פשוט משתדלת, כשאני רוצה לנקות משהו בחצר, לקחת את הכלים שלך ולנקות באמצעותם. תוך ביצוע סדר פעילויות ראוי. עדיין אתה לרוב מנקה אחרי שאתה רואה אותי מנקה, או אחרי שאני יוזמת זאת. אך אני בטוחה שזה רק עניין של זמן.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails