יום ראשון, 16 במאי 2010

ציוד מונטסורי להתחלה

לאחרונה נשאלתי, היכן אנחנו רוכשים דברים בשבילך. כמובן, ישירות חשבתי שנושא זה חשוב מספיק להקדיש לו פוסט נפרד.


לצערי, ציוד מונטסורי קלאסי מיובא, למיטב ידיעתי, לארץ בידי שני ספקים בלבד. המחירים שלהם מעבר למופקעים - אני מניחה הרבה בשל העובדה כי הם מייבאים את המוצרים של החברות הכי יקרות בעולם. מזלנו הגדול כי את רוב האביזרים הבסיסיים הצלחתי לרכוש יד שניה. בחיים גם לא הייתי מאמינה כי זה יכול לקרות בארץ. אך הנה דוגמא מצוינת לנסות לפתוח אוזניים ולהפיץ שמועה. כך גיליתי על מכירת חיסול של גן מונטסורי באזורנו - משם רכשתי ציוד של Nienhuis. כמעט כולו במצב חדש. וכך גם שמעתי על מכירה בבית ספר, שרכש את ציוד מונטסורי לפני למעלה מעשר שנים, כדי לשלב בתכנית הלימודים שלו. אך בפועל, לא השתמשו בו. כך הגיעו אלינו המגדל הוורוד והגלילים עם הידיות. שוב, ציוד חדש מאת Nienhuis. מי היה מאמין...

והנה לחלק הקשה...

את כל הדברים האחרים אני רוכשת מארצות הברית. כבר לא פעם ציינתי שיש לי רשימת המתנה לכל מי שעובר את שער היציאה מהארץ, ונימוקים משכנעים שמאוד קשה לעמוד בפניהם. כך לאט לאט אנחנו צוברים לנו ספרית אביזרי מונטסורי.

לכל המתחילים שבין קוראינו, אם הייתי צריכה כעת לרכוש ציור התחלתי, הנה הרשימה החלקית של האביזרים הזולים ביותר שמצאתי מהחברות עליהן שמעתי המלצות לא ממש גרועות (על כל חברה אפשר למצוא בסופו של יום לפחות המלצה אחת לא כל כך חמה, ובכל זאת, אם הייתי צריכה, זה מה שהייתי רוכשת):

את חומרי מונטסורי המודפסים בעברית הייתי ממליצה לרכוש ב-Montessori Print Shop.

כמעט כל דבר אחר ניתן לעשות בעצמך או לאלתר. מלבד אביזרי חרוזים במתמטיקה. הם עולים הון תועפות. לעשות אותם זה גם כאב ראש לא קטן, אם כי הרבה יותר זול. אך הם מדהימים בגאונותם! אין לי מושג עדיין איך נתמודד עם העניין. לשמחתי, יש עוד קצת זמן עד שבאמת נזדקק להם.

ראוי לציין כאן את קבוצת הדיון של מכירת ציוד מונטסורי יד שניה בארצות הברית - Montessori Swap.

חברות נוספות, שמהן אני רוכשת דברים קלילים וזולים יחסית, אך כל כך שימושיים:
Montessori Services (שהם גם שותפים של For Small Hands)

עוד שני אתרים שאני לא יכולה שלא להזכיר, הן לצעצועי עץ יפהפיים, וגם לחומרי אומנות איכותיים ולא יקרים:

חברה נוספת שראויה לאזכור היא Absorbent Minds, יותר נכון את מחלקת Discount Montessori שבתוכה. היא ממוקמת באנגליה.

וכמובן, אמזון, שלעיתים המחירים של מה שנמכר באחד האתרים המוזכרים, יותר זולים שם.

וכמובן עוד יותר, בחנויות יד שניה בארץ, במחלקות של כלים למטבח בסופרים, בבזארים שונים, אצל חברים, שמעוניינים להפטר ממשהו, באיקאה, ובכל מקום, שאני רק יכולה למצוא משהו שימושי וזול.

מקווה שקצת סייעתי...

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails