יום שני, 4 בינואר 2010

כך נולד צלם

אני חושבת שזה התחיל עוד באיטליה. כלומר, מאז ומתמיד התעניינת במצלמה, אך באיטליה, מרוב מאמצינו לצלם תמונות משפחתיות, אז היינו מעמידים מצלמה על טיימר ומתארגנים מהר מהר כדי שתצלם אותנו, קלטת, כי צריך ללחוץ על כפתור מסוים, לרוץ, ואז.. יוצאת תמונה! לא עבר הרבה זמן עד שביקשת להשתתף בנסיונות. ועבר עוד פחות זמן עד שעמדת על לצלם כך בעצמך!

אז במשך תקופת מה כל פעם שהיית רואה אותנו מצלמים, היית מבקש לשים את המצלמה על משהו, לכוון אותה, כדי שתוכל לצלם גם אתה (התמונות האלה צולמו בביתנו הקודם באמצע ספטמבר).

הזמן רץ. וכמובן, התחלת לרצות לבחון את המצלמה בעצמך. מהר מהר למדת כי כדי לפתוח או לסגור את המצלמה, מבצעים שלוש פעולות: פותחים את המכסה, מוציאים את הצג (המצלמה דיגיטלית), ומרימים את הפלאש. ועתה ביקשת לצלם לבד, כמונו, כשאתה מחזיק את המצלמה לבד.

מאז אתה מנסה ללמוד לכוון את המצלמה בעצמך. ובין לבין, אתה מצלם רבבות של תמונות - חלקן ביזאריות לחלוטין, וחלקן מוצלחות כל כך, שצלמים מקצועיים ביותר משתדלים לעיתים הרבה מאוד זמן כדי לצלם משהו דומה. התמרון בין לייצב את המצלמה לבין לראות את מה שאתה מצלם בצג הוא קשה מאוד לביצוע. אבא ואני מנסים לכוון אותך (להסביר לך כי אתה אמור לראות על הצג את מה שאתה אמור לצלם), אך רק הזמן והתרגול יעשו את שלהם, כמובן. אני מניחה כי אולי היה לך קל יותר אם היית יכול לכוון דרך העינית, אך במצלמה שלנו היא מקולקלת.

ואין לי כל ספק כי לא רחוק הזמן בו נצטרך להציע לך מצלמה נפרדת משלך. אחד הרעיונות שראיתי בכמה בלוגים, הוא השימוש במצלמת פולרוייד. נשמע לי רעיון מבריק! אם כי נצטרך לחפש מצלמה כזו בשבילך. בארצות הברית בדרך כלל מוצאים אותן בחנויות יד שניה. אוף, נראה לי אני פשוט צריכה לארגן טיסה לארצות הברית בשביל כל הדברים שאני מנסה להביא לך באמצעות גלגולים מסובכים באוויר עתה.

ובינתיים, נא להכיר סדרת תמונות חדשה "צ'ופו מצלם" - צילומים אוטנטיים שלך, ללא כל סיוע מצידנו.

7 תגובות:

dnazvn אמר/ה...

מקסים.
אזהרה! יש מצלמות לילדים (עמידות בכל זריקה או הטחה) אבל הן אכזבה גדולה כי המסך שלהן הוא קטנטן עד כדי בלתי אפשרי (מצד שני יש עינית) והאיכות פחות מסבירה. בקיצור צעצוע במחיר מצלמה.
מצלמת פולארויד זה רעיון מעולה. אני מזמינה גם אחת אם את נוסעת...

Miri אמר/ה...

is it a polaroid camera you are reffering to? i have some, though they stopped making films for them, so i am not sure where you would get them, but i can look in our garage for the camera. love the first & last picture most :):)

Miri אמר/ה...

Wow Miri! At the beginning I was just screaming from happiness, but then I've checked. You are right! I didn't know that they stopped making films. So sad!!! I will have to look for an alternative, though it is so hard to replace the magic of a polaroid. Anyway, thank you for you generosity! You are trully an amazing person.

dnazvn, גם אני לא התכוונתי למצלמות לילדים. לא היה לי ספק כי האיכות שלהן לא משהו. בטח התכוונו יותר כי ישמשו כצעצועים, מאשר כמצלמות רציניות. חבל...! ועכשיו, כשגיליתי כי הסרטים לפולרוייד יקרים מאוד, צריך לחשוב על פתרון אחר...
איך היה בהופעה של פלמנקו???

dnazvn אמר/ה...

ממה שהסתכלתי בזמנו יש לפולארויד מצלמה דיגיטלית היום: http://www.polaroid.com/product/0/266909/CZA-05300/_/CZA-05300:_Polaroid_PoGo%26%238482;_Instant_Digital_Camera
אבל קשה להשיגה.
אני גם מחפשת כל הזמן וכרגע נראה לי שהכי משתלם זה לקנות דיגיטלית קטנה יד שניה. בסופו של דבר הם לא צריכים את הדגם החדיש ביותר... וביד שנייה אפשר בסכום סביר (וכזה שלא מוציא את הלב כשהמצלמה נופלת) למצוא מצלמות טובות.
מצד שני, גם לאחים בני 25 אולי צריך לקנות כאלו. כי אמיתיות הם הורסים כמו ילדים בני שנתייים (נסיון עגום, כן).
בינתיים היא פחות מצלמת ויותר אוהבת לראות מה צילמנו ולדגמן פוזות. בסופו של דבר היא בת... (ומיום ליום אני רואה כמה ההבדלים האלו הם בדמנו).

הפלמנקו היה מוצלח מאוד (סחתיין שזכרת). כמובן שלא הפריעה ולא פחדה(עוד מוקדם מדי לפחד) ומאוד נהנתה בקטעים שרקדו. פחות הבינה כשדיברו. אבל ההפקה הייתה מושקעת יחסית גם בתפאורה ובגיוון כך שלא השתעממה. מאז רוקדת פלמנקו (כמיטב יכולתה). אני צריכה לצלם את זה בוידאו כדי להאמין. משהו בין רקיעות וסיבובי ידיים. קסום...

אורי אמר/ה...

אין כמו צלמים צעירים
ליובל הגדול שלי (5) הכנתי בזמנו מצגת עם כל התמונות היצירתיות שהוא צילם
היה שם סשיין שלם לצילומים שהוא עשה לנעליים שלו
זה היה ממש נחמד, הנעל שלו בכל מיני מקומות שונים

אצלי הפתרון האידיאלי לצילום הוא... הנייד שלי. יש לי אריקסון עם מצלמה 3.2 מגה פיקסל. הוא מאוד עמיד, מאוד נוח לצילום ומאוד זמין. נכון אין עינית אבל לומדים איך לצלם מהר מאוד.
יובל כבר צלם מקצועי!
אלון (בן 3) עכשיו מתחיל לצלם תמונות עם קצת יותר כוונה. זה אומר אולי תמונות יותר מוצלחות בקנה מידה שלנו, אבל אין ספק שהרבה פחות יצירתיות.

Miri אמר/ה...

אין כמו צלמים צעירים
ליובל הגדול שלי (5) הכנתי בזמנו מצגת עם כל התמונות היצירתיות שהוא צילם
היה שם סשיין שלם לצילומים שהוא עשה לנעליים שלו
זה היה ממש נחמד, הנעל שלו בכל מיני מקומות שונים
אורי, מודה כי לא חשבתי על הפלאפון. רשמתי לפני לימים שיבואו. איך זה מתנהל אצלכם? כשהם רוצים לצלם משהו, הם פשוט ניגשים אליך ומבקשים את הנייד? ומה לגבי הדפסת התמונות?

מה שאני אוהבת ברעיון של פולרויד, וכל כך קשה ליישום במצלמה רגילה הוא העצמאות שזה מקנה לילדים. היא ברשותם, הם מצלמים איתה מתי שבא להם, וישירות יש תוצאה. מכאן והלאה זה כבר לגמרי נתון ליצירתיות שלהם. כל כך חבל שלא מייצרים אותן יותר.

תודה!

Miri אמר/ה...

dnazvn, ברור שתצלמי אותה רוקדת! אנחנו כל הזמן חוטאים לגבי הצילום בוידאו. וכל כך חבל לי.

דיגיטלית פשוטה - זה גם מה שאני חשבתי עליו בגדול לימים שיבואו.

ולגבי הבדלים בין בנים לבנות - גם אני שיניתי את דעתי ב-180 מעלות בעניין זה מאז שהפכתי להיות אמא. היום אני לא פמניסטית גדולה...:)

Related Posts with Thumbnails