יום שלישי, 6 באוקטובר 2009

קילוף ביצים

פעילויות כישורי החיים (Practical Life) מכינות את הילד, בין היתר, לקראת החיים האמיתיים. בבתי ספר מונטסוריים מוצגים הרבה תרגילים שמכינים את הילד לקראת ביצוע פעילויות יומיומיות - חיתוך פירות וירקות, קילופם, הקצפת ביצים, מזיגת מוצרים רטובים ויבשים.

אך לילד הגדל בבית, כל מה שנדרש לעיתים, הוא לאפשר לו פשוט להשתתף בחיי היומיום שלנו. ואם מדובר בהאטת הקצף - נאט. ואם מדובר בהתאזרות בסבלנות - נתאזר. הרי בסופו של דבר כל אלה יביאו לכך שהערכה העצמית שלך תגדל, יכולת הריכוז תתבסס, היכולות המוטוריות שלך ישתפרו, ולא פחות חשוב - אתה תדע לבצע בעצמך את כל מה שליבך יחפוץ בו. ואף יתרה מכך.

ואם אני מאמינה בכל מה שכתבתי - ואתה רוצה בסך הכל לקלף 15 ביצים לקראת חגיגות יום ההולדת שלך, אחת אחת, הרי אני אקח נשימה ארוכה ואאפשר לך. גם אם מדובר ב-21:00 בערב, ולפי כל התכנונים היית אמור להיות במקלחת לפני השינה. ואני עייפה. ולפניי עוד כל כך הרבה הכנות לקראת החגיגות.

הכל הוא עניין של נקודת ההסתכלות. ובאותו הרגע החלטתי פשוט להתייחס לקילוף ביצים כאל מעשה אומנות. הרי אם חושבים על כך, יש בפעולה זו מעין פעילות מדיטטיבית. וכך המשכת לקלף את כל הביצים. ואני שקעתי לי למחשבותיי למראה האצבעות הקטנות הפועלות שלך והזמזום המרוכז.

נ.ב. כמעט כל דבר אנחנו משתדלים להציג לך לפי עקרונות ההכנה לכתיבה: מימין לשמאל. במקרה זה, הקערה עם כל הביצים הלא מקולפים תהיה הכי ימנית או עליונה, אז תהיה הקערה לקליפות (יש לנו במטבח תמיד קערה לזבל), והקערה הריקה לביצים המקולפות תהיה הכי שמאלית.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails