יום חמישי, 22 באוקטובר 2009

בבושקות-1

לבד מיהותה יצירת עץ יפהפיה, בבושקה (Russian doll, מטריוקשה) היא גם פעילות "הכנס הוצא" (nesting) מאתגרת. חייבים לתאם בין מספר מישורים להצלחת הפעילות - הן השמלות והן הפנים של הבבושקות אמורות להכנס בול אחד לתוך השניה, ולהסגר היטב. למזלי, נולדתי במקום בו מטריושקות היו הצעצועים הכי נפוצים, כך שנשמרו אצלי הרבה סטים שלהן עוד מהילדות שלי.

לראשונה הצגתי לך את הפעילות לפני כשלושה חודשים. אז היו רק 2 בבושקות, הפעם עלית מדרגה.

את המטריושקות מסדרים (שוב, לפי הסדר מימין לשמאל), על מגש לבד, כדי לרכך את המגע של העץ היפהפה.

לרוב, אתה מצליח להכניס את שלושת הבבושקות לפי סדר. לעיתים אתה מכניס דווקא את הפנים, ואז מחפש מה לעשות עם החצאיות. מדי פעם עדיין זקוק לסיוע. לפני כמה ימים הוספתי לך בבושקה רביעית, מה שבהחלט העלה את האתגר.

יום אחד בהיר קרה עוד נס מהנסים הקטנים שאני כה מוקירה. את הפעילות של המטריושקות הצגתי לך כשעברנו לביתנו. אתה מאוד אוהב את השולחן הקטן הזה, שלידו אתה יכול לעמוד. כך שאת רוב הפעילויות אתה מבצע לידו. מכיוון שכשאתה פותח את המטריושקות התנועות שלך לא תמיד מלוטשות, הן די הרבה נופלות על הרצפה. מבלי להגיד לך מילה על כך, לעיתים אתה ממש מתרגש מכך שהן נופלות: MAMA! OPA!. אז אני התבשלתי עם עצמי איך לרמז לך בעדינות שאתה יכול לבצע את הפעילות על השטיח האישי שלך. אז המרחק מהרצפה יהיה קטן יותר, הבבושקות יפגעו פחות, ולך יהיה יותר קל להרים אותן. מה רבה הייתה התפלאותי כשפעם אחת ניגשת עם הפעילות לשולחן, ואז נעצרת. חשבת כמה רגעים. ו... פנית והוצאת את השטיח! אותו דרך אגב, אתה כבר לגמרי בעצמך מגלגל פנימה והחוצה לבד (ככה סתם, כשבועיים לא השתמשת בו בכלל בעת המעבר, ואז כשהתחלת להשתמש, פתאום היית מסוגל לעשות את כל הדברים האלה לבד). מאז, לרוב, אתה עוסק בבושקות על השטיח! מדהים, לא?

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails