יום שלישי, 4 באוגוסט 2009

כף מסננת-1

זו הפעילות הראשונה בסדרת הפעילויות בכישורי החיים (Practical Life) שמשתמשים בהן במסננת (sieve). כמובן, גם פעילות זו מותאמת לרמתך. פעילות זו מסייעת לשיפור תיאום יד עין, סדר, קואורדינציה, הכנה לכתיבה ולקריאה.

העדפתי להציג לך את הפעילות באמבטיה, אז אין דאגה למים שנשפכים. אך גם אם בוחרים שלא להשתמש באמבטיה, אלא להציג על שולחן קטן בסלון או במטבח, עדיף פשוט לשים בנוסף למגבת שמתחת לכלים, גם מגבת נוספת מתחת לכסא, עליו יושב הילד.

הכלים מוכנים על המגבת לפי הסדר מימין לשמאל (הכנה עקיפה לכתיבה ולקריאה): קערה עם קרחונים צבעוניים מפלסטיק (אפשר למצוא אותם בחודשי הקיץ בשופרסל ב-10 ש"ח בלבד) טבולים במים, קערה ריקה. הכף המסננת תמוקם במרכז מעל שתי הקערות, כדי לא לכוון את הילד להשתמש ביד ימין או שמאל שלו. צריך לדאוג כי כמות המים היא כזו שתתאים לשתי הקערות, כך שהמים לא ישפכו החוצה כשיעוברו מקערה לקערה.

לוקחים בכף המסננת קרחון אחד. נקודת עניין (point of interest) - מחזיקים את כף המסננת בדיוק מעל הקערה עם המים ומתעכבים טיפה עם הכף מעליה, עד שהטיפה האחרונה של המים תזלוג מהכף. מעבירים את הקרחון בכף לאט לקערה הריקה.

חוזרים על הפעולות האלה עד שכל הקרחונים הועברו לקערה הריקה. מחזירים את הכף למקומה מעל הקערות.

מעבירים את המים מהקערה שהיו בה הקרחונים לתוך הקערה, בה הם נמצאים כעת. חוזרים על הפעילות ומעבירים את הקרחונים מהקערה השמאלית לימנית (כפי שבעצם מראות התמונות). משתמשים הפעם ביד השניה.

אתה מהופנט על ידי המים. ולכן אני נמנעתי עד כה להציג לך פעילויות שקשורות במים, כדי לספק את המשיכה שלך למים, שלא תאפשר לך להתרכז בפעילות עצמה. לרוב אתה עוסק בחודשים האחרונים בפעילויות חופשיות שקשורות במים (בעיקר, מזיגות שונות בכלים שונים ומשונים מברזים כאלה ואחרים), כדי לתת לך להתנסות כמה שאפשר בלמידה חופשית לפני הגבלתה לפעילויות מוגדרות. ההגבלה היחידה שקיימת בדרך כלל היא לא לשפוך מים שלא לצורך (לא מעבר לכיור, למשל, או לא לפתוח את הברז, אם לא משתמשים במים שזולגים ממנו). ובכל זאת, את הפעילות הזו החלטתי להציג לך בעיקר בגלל שאתה מאוד אוהב להעביר דברים שונים ממקום למקום. עוד יגיע הזמן, בו הפעילות הזו תוצג במתכונתה המלאה - בקערות קטנות יותר, על מגש, עם ספוג קטן שישמש לנקיון הטיפות שישפכו (היום הספוג הזה היה לגמרי מוציא אותך מהריכוז בהעברה, והיה משמש אטרקציה כשלעצמו). אנחנו לא ממהרים.

וכמובן, אתה מרבה להתנסות על הדרך. אינני מונעת זאת, כל עוד נשמרים העקרונות הכלליים שלא לשפוך מים שלא לצורך. למשל, ניסית להעביר גם את המים מקערה לקערה באמצעות המסננת...:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails