יום חמישי, 11 ביוני 2009

הים שב אליך!

דברים מוזרים קורים לי מאז שהצטרפת אלינו.

אחד מהם הוא שהתחלתי לאהוב את הים!

מעולם לא חשבתי שאומר דבר מה דומה, אך הנה זה קורה - אני מחכה בקוצר רוח לפעם הבאה, בה ניסע לים.

ביום שישי לפני שבועיים, פתחנו רשמית את העונת הים השנה.

ולפני שהם מתעופפים לנו מעבר לאוקיאנוס, אבישג, עוז ועלמה הצטרפו לאירוע חגיגי זה.

היו לי חששות קלים לגבי התרשמותך מהים (משום מה חשבתי שאולי החרדה ממקלחות חוץ תדבוק בך גם כאן).

כמה טעיתי - איך שראית את הים, כמו בשנה שעברה, אהבה עתיקת ימין, שנאלצה להסתתר במהלך החורף הארוך והמייגע, שוב בערה בך.

מבחינתך - לחיות בים זה המנהג, וכל היתר הוא יוצא מן הכלל. אתה מסוגל להיות שעות בים - לרוב לשחק בחול, לעיתים להכנס עם אבא ועליו למים, להשתכשך במים, ושוב - חול, חול וחול. וכמה שיותר חול דבוק בכל המקומות האפשריים על גופך הקטן - שמח יותר!

מאז, אפשר להכיר במנהג חדש בין מנהגינו. כל סוף השבוע, או ביום חמישי, אחר הצהרים, אנחנו בים. לוקחים איתנו סנדוויצ'ים, פירות, ארוחת ערב, מזמינים את כל מי שפנוי להצטרף ונוסעים לחוף דדו. שם נשארים עד אחרון הרוחצים בים - על האמת, ולא לפי הכרזת המצילים..:)

2 תגובות:

tamari אמר/ה...

שלום לאמא של צופציק,
לפני כחודש נחשפתי לבלוג שלך ונכבשתי. הכתיבה שלך כל כך מרגשת, התמונות של בנך ובן זוגך מדהימות- עצם רעיון כתיבת היומן מדהים בעיני ומעורר אצלי לפחות המון השראה.
בערב שבו נחפשתי לבלוג, קראתי כמה שעות טובות וכך גם נחשפתי למונטסורי. הכרתי את הגישה מעט מאוד קודם אבל דרכך אני מבינה יותר. יש לי אי אילו השגות / שאלות בנוגע לגישה- אבל כרגע זה מכוון שאינני יודעת מספיק. משפחתי ואני מכירים ומנסים לאט לאט את הדרך אנתרופוסופית .
צופציק שלכם מתוק ביותר ואי אפשר שלא להתאהב בו דרך הכתיבה שלך והתמונות!!( אגב צופציק היה השם העוברי של אחי...הכוונה לפני שנולד, לכן יש לי אליו סנטימנטים)
כל הכבוד על הדרך שבחרתם ואתם הולכים בה בעקביות. אני אוהבת את הדרך שבה אתם חושבים ומכבדים את ילדכם ועכשיו שגיליתי איך אפשר להתעדכן אוטומטית דרך המייל - אני שמחה להיות חלק.
מקווה שלא השתפכתי יותר מידי...
יש לי עוד הרבה אבל אני אחסוך ממך בשלב זה....בוקר טוב
עינת

Miri אמר/ה...

הי עינת!!!
תודה רבה מקרב לב על המילים החמות שכתבת על המשפחה שלנו! ריגשת אותי מאוד!
אני לא מומחית לשום דבר בעולם, וגם לא ממש רוצה להיות. אני מעדיפה לתהות ולשאול, ללמוד, לשתף, לערבב, להעלות ספקות, ובכל מה שקשור להורות, בסופו של דבר - להתאים את כל הדייסה לילד. יותר נכון, להתחיל מהילד, ולהתפתח משם. הגישה המונטסורית מאוד מדברת אלינו, אך אני בטוחה שיש שיגידו שמה שאנחנו עושים הוא לא מונטסורי גרידא. וזה בסדר גמור מבחינתי. בסופו של דבר, כל גישה הופכת לעיסתו של כל מי שמיישם אותה. וכך זה אמור להיות הרי - התיאוריה בצד, והיישום בנפרד. אני משתדלת ולוקחת מכל מה שאני לומדת עליו, את מה שאני מתחברת אליו. הכי קל לראות את הניגודים בין הגישות. אני דווקא מנסה לחפש את המשותף, ואז לראות את השוני, ורק אז לשקול איזה גוון של השוני הזה מתאים יותר לנו - כשתמיד ברקע נשארת המטרה המשותפת שמתכוונים להשיג. אני מקווה שהצלחתי להסביר את עצמי..:)
אני רק הייתי רוצה שהיה לי יותר זמן ופנאי ללמוד ולהשקיע ביישום הגישות על הצ'ופצ'יק. מה הייתי נותנת אם הייתי נחשפת לכל זה לפני לידתו.
אנחנו גרים בלב ליבה של הקהילה האנטרופוסופית, ויש סיכוי סביר בהחלט שצ'ופצ'יק ילך לבית ספר אנטרופוסופי.
לעולם את תרגישי, בבקשה, שאת משתפכת. אני מזמינה ומברכת כל תגובה ושאלה שתעלה לך. רק נחכים יחד מהן..:)
ובאמת כייף שהצטרפת אלינו! נעים להכיר אותך!
נ.ב. לא זוכרת אם הזכרתי את זה פעם, אך צ'ופצ'יק זה גם השם העוברי של הבן שלנו..:)

Related Posts with Thumbnails