יום חמישי, 26 במרץ 2009

הילולה להנקה

כן, אני עדיין מניקה אותך! ובגדול!

שנינו כל כך נהנים מכך!

מבגרות של שנה וחצי של הנקה, אני יכולה להגיד במלוא הבטחון - אנחנו ברי מזל שאתה עדיין יונק. הנקה היא הרבה מעבר לתזונה. היא מעניקה כה הרבה גם לך וגם לי.

אז לעיתים הסובבים אותנו מרימים גבה. למזלנו הגדול, סובבים אלה אינם גרים לידנו, כך שלא יוצא לנו להקשיב להם הרבה.

עד מתי אניק? אני מקווה מאוד מאוד, וכולי תפילה, עד הרגע בו אתה תחליט שאינך רוצה עוד להניק. כמו בכל המישורים האחרים בחיינו, גם כאן אני מאמינה בכך שההחלטה אמורה לבוא ממך (כמובן, אם מבחינתי ההחלטה להמשיך להניק אותך עד אז תהיה בעינה - כמה שאני מכירה את עצמי, היא אכן תהיה כזו). במה זה שונה מלהתחיל ללכת או לדבר???

יש כל כך הרבה מוסכמות מוטעות לגבי ההנקה. וכל כך חבל שהרבה נשים מאמינות בהן מבלי לבדוק אותן לעומקן. הנה כמה מיתוסים שגויים:

  • חלב האם מפסיק לתרום למערכת החיסונית של התינוק אחרי החודשים הראשונים של ההנקה.
  • הנקה מקטינה את סיכויי האם המניקה להכנס להריון נוסף.
  • אורך ההנקה משפיע על יכולת הילד להגמל מהנקה.
  • הנקת שני אחים במקביל מזיקה למי מהם.
  • חלב האם הופך להיות מזין פחות בתום השנה הראשונה להנקה. ואם להיות מדויק, מנה של 448 מ"ל חלב האם (שזו המנה היומית הממוצעת במהלך השנה השנייה) מספקת לפעוט במהלך השנה השנייה:
  • 29% מכמות האנרגיה הנדרשת
  • 43% מכמות הפרוטיין הנדרשת
  • 36% מכמות הסידן הנדרשת
  • 75% מכמות וויטמין A הנדרשת
  • 76% מכמות החומצה הפולית הנדרשת
  • 94% (!) מכמות וויטמין B12 הנדרשת
  • 60% מכמות וויטמין C הנדרשת
יתרה מזאת:
  • ארגון הבריאות העולמי (The World Health Organization) ממליץ על הנקה לפחות בשנתיים הראשונות של התינוק.
  • הארגון האמריקאי של רופאי משפחה (The American Academy of Family Physicians) מציין כי ילדים שנגמלו לפני שמלאו להם שנתיים, נמצאים בסיכון רב יותר לפתח מחלות שונות.
  • מחקרים רבים מראים כי הנקה ארוכת טווח היא אחת הדרכים המוצלחות לטיפול מונע באלרגיות ובאסטמה.
  • מחקרים נוספים גילו כי הנקה ארוכת טווח משפיעה על הישגים קוגניטיביים (IQ) בלימודים.
  • מחקר מדעי הראה כי הגיל הטבעי לרצון הילד להגמל מחלב האם הוא בין 2.5-7 שנים.
  • הנקה ארוכת טווח מקטינה את סיכויי האם המניקה לחלות בסרטן השד, בסרטן שחלות, בסרט הרחם ובסרטן רירית הרחם. ההנקה מגן על האם מאוסטאופורוזיס (דלדול העצם). באמהות חולות סכרת היא אף עלולה להקטין את קמת האינסולין הנדרשת.
לעיתים, הבורות היא כה עצובה. אני מקווה מאוד שאולי אמא מתלבטת כלשהי תקרא שורות אלה, והן יעזרו לה לקבל החלטה נכונה יותר עבורה ועבור ילדה.

ולקינוח,



וגם



ואם יש עדיין סבלנות, כדאי מאוד לקרוא את השורות האלה של The Human Pacifier (מה שדרך אגב גם אני מהווה בשבילך - ולמה בעצם לא?)

אני חייבת לסיים - אתה רוצה לינוק..:)

3 תגובות:

Ashley אמר/ה...

Congrats mommy and baby!

iris אמר/ה...

תודה על החיזוקים יקירתי! נשיקות,געגועים ושבוע מצויין.

EADotCom אמר/ה...

Well done and keep doing it :)

Related Posts with Thumbnails