יום שני, 16 בפברואר 2009

נעלים ראשונות

איך הגענו כבר לשלב הזה?? הגיע הזמן להחליט איזה נעליים ראשונות תנעל, אפרוח קטן שלנו!:)

חודש אחרי שהתחלת לצעוד, וכחודשיים אחרי שלבשת את הנעלים הרכות הראשונות שלך, הגיעה העת לעבור לנעלים רציניות יותר. וגם החורף דוחק בנו להחליט. כעקרון, ההמלצה היא לשים את הנעליים הראשונות כחודש לפחות אחרי שאתה הולך יציב ובטוח - אך אצלך נראה כי היציבות והבטחון מיהרו להגיע. באופן כה אופייני לך, התבשלת והתבשלת עם ההליכה בתוכך, אך מרגע שהתחלת לצעוד - כאילו צעדת מאז ומתמיד. אך עדיין התלבטתי. הלוואי והיה עכשיו הקיץ, ולא היה צורך בשום נעל. אך זה לא המצב. הנעלים של "כפונים" כפי שאתה רואה, התגלו כלא כל כך עמידות. הזוג הראשון שלהן התפורר לחלוטין, והזוג השני מחזיק מעמד על בלימה. בפעם הבאה אנחנו הולכים לרכוש נעלים רציניות יותר (Pediped או Shooshoos) - אמנם יקרות כפליים, אך מחזיקות מעמד הרבה יותר זמן, ממה שראיתי בינתיים, כך שבסוף המחיר משתלם (מה גם שנאלצנו לרכוש שני זוגות של "כפונים").

ניסינו למדוד לך את נעלי "צעד ראשון" של פאפיה, שקיבלנו בירושה מטוני. היה מזעזע. נראית בהן כאסטרונאוט שנחת על הירח, ובקושי הצלחת לעשות צעד - שניים. ממש קיוויתי שנמצא פתרון אחר. וכך, כשההתלבטות עוד מפעפעת בי, והמראה שלך בנעלי פאפיה מרטיט אותי מבפנים, מצאתי את עצמי מחפשת שבבים של עצה בפורום של "מרכז הרופאים המומחים". כבר לא פעם פניתי למאגר מידע זה - יש בו רופאים מכל הסוגים, ובזמן קצר מאוד אפשר לקבל תשובה לשאלה שפרסמת. וכמובן, לחפש מידע במאגרי שאלות עשירים.

מה רבה הייתה שמחתי עת גיליתי את תשובותיו של ד"ר אורי גבעון, מומחה לאורתופדית ילדים במרכז הרפואי שיבא. מסתבר שצדקתי כשחשדתי בכל נעלי "צעד הראשון" למיניהן. זו אכן לגמרי המצאה מסחרית. כל נעל יכולה להיות נעל ראשונה, כל עוד היא נעל גמישה וקלת משקל. נעל טובה היא כזו שאנחנו יכולים לכופף את הסוליה שלה בשתי אצבעות. והנה השוס - הנעל המומלצת ביותר היא נעל בד פשוטה עם סוליית גומי, קרי סניקרס!

"נעליים הן בגד שמטרתו להגן על כפות הרגליים מקור, חום או פציעות. הנעל אינה מעצבת את כף הרגל ואינה מיצבת את כף הרגל, ולטיבה או סוגה (צעד ראשון, צעד תימני וכיו"ב) אין כל משמעות.

בשנת החיים השניה כפות הרגליים של רוב הילדים גדלות במהירות ורובם יזדקקו ל-3-4 זוגות נעליים/סנדלים במהלך שנה זו. כדי לחסוך בהוצאות אני ממליץ לקנות נעליים רק כאשר הילד מתחיל ללכת בחוץ!!!. לפני כן ניתן להסתפק בגרביים עם כפתורי גומי למניעת החלקה בתוך הבית. אם את גרה באזור קר מאד, יתכן שתזדקקי לנעליים רק לשמירת החום בעת יציאה החוצה.

באשר לסקוץ', לשרוכים, לנעל גבוהה או נמוכה - זה עניין לטעם אישי ולנוחיות ההורים. שרוכים מקשים על הילד להסיר את הנעליים ו"לאבדן" בעליזות במגרש המשחקים, אך מסבכים מאד את ההנעלה בבוקר כאשר ממהרים לעבודה. מדוגמה זו את יכולה להבין כי סגנון חייך הוא שיקבע את סוג הנעליים.

לאימום (הסוליה הפנימית) ולצורתו, עם הגבהה בחלק הפנימי או בלי אין כל משמעות, והוא לא ישפיע על התפתחות עיוותים בכף הרגל. קחי בחשבון שכאשר ילד רק מתחיל ללכת, הנעלתו בנעליים כבדות ומסורבלות דומה ליציקת בטון על רגליו, ועלולה להביא להפסקה זמנית בהליכה. רצוי לדעתי לקחת נעל פשוטה וקלה מבד, כדי לא להכביד על הילד.

ולבסוף!!! ניתן להעביר נעליים בין ילדים ולהשתמש בנעליים משומשות במצב טוב. רגלי הילדים כה רכות שאינן מעוותות את הנעליים כלל".

למזלנו הגדול, היו לנו בדיוק נעלים כאלה. שכמובן, ירשנו מטוני. למזלנו - כי כמו כל דבר פשוט, למצוא נעלי סניקרס פשוטות וגמישות התברר כמשימה כמעט בלתי אפשרית. כל החנויות היו גדושות בנעלי "צעד ראשון" מסורבלות, אך לא בנעלים פשוטות. רק בחנויות אופנתיות, דוגמת Zara וKeds (מי היה מאמין?!) מצאתי הצעות רלוונטיות קצת יותר.

זו הייתה אהבה ממבט ראשון! איך שאתה אהבת את הנעלים החדשות שלך! ברגע שנעלת אותן - התחלת לצעוד בהן, כאילו תמיד היו על רגליך. המידה שהתאימה לך היא 22 (מסתבר כי בודקים את מידת ההתאמה של הנעל לרגל לפי שיטת הסבתא של מרווח אצבע אחת מקצה הנעל לקצה האצבע)- אמנם הרגל הקטנטונת שלך לא כל כך ארוכה, אך נראה היה כי מאוד נוח לך במידה הזו. ומי יתווכח עם זה?!:) הבעיה היחידה בנעליים אלה היא השרוכים. למרות שמאוד אהבת את הנעליים, כל הזמן הסתבכנו עם השרוכים, וגם אתה לא יכולת להשתתף בתהליך ההנעלה.

ואז Busenka שלך קנתה באיזו מכירת סוף עונה את הנעלים האלה של "נמרוד" (ב-50 ש"ח). מעולות פשוט! גם גמישות, גם קלות, וגם עם סקוצ'ים. עכשיו אתה לוקח חלק פעיל בכל עניין ההנעלה. אתה פותח את הסקוצ'ים, ולפעמים גם סוגר אותם. מעולה! בכל מקרה, בפינת ההתלבשות שלך הצענו לך את שני זוגות הנעלים. לרוב אתה נועל את הנעליים האלה עם הסקוצ', אך לעיתים מבקש את הנעלים הכתומות.

נ.ב. הפוסט הזה התעכב ביציאתו בלמעלה מחודש. כמה ימים אחרי שאפרסם אותו, אעבירו למקומו המכובד בשרשרת הכרונולוגית של האירועים.

נ.ב.2 התברר כי הנעליים של "נמרוד" לא חזקות כפי שחשבנו. כשלושה חודשים לאחר מכן, הן כבר היו קרועות לגמרי. נאלצנו לקנות לך נעלי סניקרס חדשות - כהרגלנו, לא השקענו יותר מדי. הן עלו לנו 40 ש"ח ב"כל נעל סנטר" באשדוד. כך נקבע סטנדרט חדש - לא משקיעים למעלה מ-50 ש"ל לזוג נעליים. ואז אפשר לא להתאכזב כשהן לא מחזיקות מעמד הרבה זמן. "נמרוד" מעתה הן נעלי עבודה בגינה..:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails