יום שישי, 31 באוקטובר 2008

אז מה אתה קורא - 2?

אחרי שסרקנו את הרשימה המצומצמת להחפיר של הספרים בעברית, אותם מצאנו מתאימים עבורך, הנה לך רשימת ספרים באנגלית שרכשנו בינתיים בשבילך. כולם בכריכה קשה. האמת, יש מבחר עצום של ספרי ילדים מדהימים באנגלית. ואינני יודעת מה לעשות. או שנמשיך לקנות לך ספרים באנגלית (כל מי שפניו לארה"ב, או מכיר מישהו שפניו לארה"ב וחזרה, אנא מכם, תודיעו לי..:) ולתרגם אותם לעברית. או שפשוט נלמד אותך אנגלית כך שתוכל לקרוא אותם בשפת מקור...:)

סדרה של ספרי אומנות יפהפיים - רעיון גאוני פשוט להציג יצירות אומנות שונות לילדים מגיל אפס, בליווי שירים קצרים שמתארים את המצוייר בציור. אנחנו תרגמנו את השירים באנגלית לשירים בעברית. כל ספר מודגש לאומן אחר:

Mini Masters Set by Julie Merberg - Dancing with Degas, A Picnic with Monet, A Magical Day with Matisse, and In the Garden with Van Gogh




Sunday with Seurat by Julie Merberg

Sharing with Renoir by Julie Merberg


סדרה של ספרים המציגים את העונות. לכל עונה - ספר. ספרים אלה הם ללא מילים, כך שבהמשך, אני מקווה, יהיו הם לקרש קפיצה לדמיון שלך. איורי המאיירת ההולנדית הם פשוטים ומקסימים, ובהם ילדים המבצעים פעולות אופייניות לעונה המתוארת בספר. כך, למשל, בספר על סתיו ילדים משחקים בשלוליות, מייבשים את הבגדים, אוכלים תפוחי עץ. יש כל כך הרבה ספרים בנושא החלפת עונות באנגלית לילדים - סיפורים אמיתיים, בשפת ילדים, מובנת אך גם מסקרנת דיה, המספרים סיפור, ועל הדרך גם מסבירים דבר מה על העולם שמסביבנו. בעברית לא מצאתי בינתיים ולו ספר אחד. עצוב כל כך.

Autumn by Gedra Muller

Winter by Gedra Muller

Spring by Gedra Muller

Summer by Gedra Muller

סדרה של ספרים המציגים את החושים. כל ספר מוקדש לחוש אחר. בניגוד לספרים דומים שמצאתי בעברית, ספרים אלה הם פשוטים, בעיצוב נקי, אינם מסיטים לכיוונים שאינם רלוונטיים להצגת החוש, ולא מוצפים בידע מיותר. בכל עמוד ציור אחד של חפץ, הגדרתו במילה אחת מתחת לציור, ובעמוד ליד ציור של הפעולה החושית באותו החפץ (למשל, בספר המדבר על חוש המימוש, ציור של זקן של איש, וציור של ילד נוגע בזקן זה). פשוט ולעניין.
I Hear by Helen Oxenbury

I See by Helen Oxenbury

I Touch by Helen Oxenbury

I Can by Helen Oxenbury

שוב, כל כך חבל שהמבחר בארץ מצומצם ביותר. רק כדי לטעום קצת ממה שהיינו קוראים לך, ואולי עוד נקרא בתרגום שלנו, אפשר לעיין ברשימה הזו ובזו.

ובנוסף, אני קוראת לך ספרים ברוסית. גם ברוסית המבחר של הספרים בכריכה קשה לגיל שלך אינו רב. ניסיתי להקריא לך שירים של משוררים שונים, אך כיוון שהספרים הם בכריכה רכה, ואתה עוד לא בשל להפוך עמודים של ספרים אלה, אני כל פעם דוחה את הנסיונות האלה מחדש.

נ.ב. לחיצה על התמונה תוביל לפרטים של המוצר ב-Amazon. אם מי מהקוראים שלנו ירצה לבצע את הרכישה, אנא עשו זאת דרך הלינק הזה, כך אנחנו נוכל לקבל כ-5% מהמכירה, ואנחנו מבטיחים לרכוש בהם מוצרים מרתקים נוספים שכמובן נספר לכם עליהם...:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails