יום ראשון, 5 באוקטובר 2008

איך הופכים ביקור ממושך מחוץ לבית למוצלח?

איך הופכים ביקור ממושך בן כמה ימים מחוץ לבית למוצלח? התשובה די ברורה והגיונית - מנסים לשמור כמה שיותר על השגרה. הפרט הזה הופך להיות עוד יותר חשוב נוכח העובדה כי אתה נמצא בתקופת הרגישות לסדר (sensitive period for order). הנה כמה דוגמאת...

אם עושים בבית מקלחת, אז נעשה אותה גם בביקור. וכדי להנעימה, ניקח איתנו את צעצועי האמבטיה האהובים עליך. וכך, רגע אחרי שנבהלת מהמקלחת החדשה, נרגעת למראה הצעצועים שלך...:)

אם אתה ישן בבית פעמים במהלך היום, ננסה להתאים את עצמנו כך שגם מחוץ לבית תמשיך לישון פחות או יותר באותן השעות. כדי שיהיה לך נוח ומוכר, לקחנו מהבית את כורסת הקריאה שלך שנפתחת למיטה. כבר אחרי הלילה הראשון, בו קצת התקשית להרדם, התרגלת למקום החדש עד כדי כך, שקמת לבד מהמיטה כשהתעוררת, והגעת אלינו לסלון. ממש כמו בבית.

בהתחלה קצת נלחצנו לגבי השינה - אסתי וניר ישנים במיטת גלריה. לא היה בטוח כל כך לשים אותך לידנו בגובה של כמה מטרים מהרצפה. וכיוון שאמא שלך קלמזית לא קטנה, לא היה יותר בטוח גם שארד למטה באמצע הלילה להניק אותך. אז לקחנו אוויר, נשמנו כמה נשימות עמוקות ואלתרנו. החלטנו שנישן על הספה בסלון - אומנם היא ברוחב של מיטה וחצי לעומת הרוחב של 2,40 מטר של המיטה שלנו, וגם הרגליים החטובות של אבא שלך יצאו מגבולותיה, הסתדרנו. וככה ישנו לנו מעולה, כשאתה על המזרון שלך לידנו. עד כדי כך הרגשת נוח, שלא התעוררת אפילו כשהעברנו אותך מהחדר השני, בו הרדמתי אותך כדי שנוכל לראות סרט... וזה עוד טרם קרה לפני כן.

אם אתה נרדם לצלילי דיסק מסוים, נקח אותו איתנו. לא רק יהיה לך רקע מוכר, אלא גם יפתרו כל ההפרעות הבלתי הצפויות של השכנים ושל העוברים והשבים ברחובות הצרים של נחלאות. עד כדי כך הייתה המוסיקה מרגיעה, שבכל פעם שהרדמתי אותך מצאתי גם את אבא שלך ישן בסלון...:)

וכמובן, הבאנו גם את הפעילויות האהובות עליך, ואת הספרים שלך.

אם יש לך שעות פעילויות קבועות בבית, נשמור עליהן גם מחוץ לבית. וכך מצאנו לנו דשא אלטרנטיבי לדשא שלנו בבית. רק החבר'ה היו חסרים. אך גם הגעגוע בריא לנפש. כל כך שמחת לראות את הדשא!!! אתה פשוט לא ילד של העגלות או של כל דבר שמגביל את התנועתיות שלך. במיוחד בימים אלה, בהם אתה נמצא בתקופת רגישות לתנועה (sensitive period for movement).

כמו בכל דבר, מחשבת תחילה מקדמת אותנו חצי הדרך לכיוון ההצלחה. מה הפלא שמהר מאוד הרגשת בבית בבית של אסתי, ונהנית כל כך. ואם אתה נהנה - אנחנו נהנים כפליים...:)

תגובה 1:

eyal אמר/ה...

יש לציין כי אבא שלך סבל מבעיות הסתגלות למקום החדש הרבה יותר ממה שאתה. בהתחלה נלחצתי מהמיטה שנישן עליה, מהמקום המצומצם ומהאמבטיה. יכולת ההסתגלות שלך למקום החדש הייתה מדהימה במהירות שקרתה. אני מניח שקשיי ההסתגלות שלי נבעו מדאגה לך, ברגע שראיתי כי טוב לך השתחררתי גם אני והתרגלתי למקום החדש.

Related Posts with Thumbnails