יום חמישי, 11 בספטמבר 2008

קופסא אדומה

ביום ראשון לפני שבוע הכרתי לך את הקופסא הצבעונית הראשונה. Karen עזרה לי בנדיבות רבה בהרכבת פעילות זו.

במונטסורי, לפני הכל, מתחילים בהכרת הצבעים הבסיסיים - אדום, כחול וצהוב. אנחנו התחלנו באדום (בלי שום סיבה מיוחדת, רק נטיית הלב..:).

בפעם הראשונה, כשהצגתי לך את הקופסא, הדגשתי כי זוהי הקופסא האדומה שלנו. הסברתי לך כי כל מה שיש בה הוא בצבע אדום. בכל פעם שאני לוקחת חפץ מהקופסא, אני אומרת לך: "תראה, הנה הסרט האדום. בוא נבחון את הסרט האדום". אם אתה רוצה לבחון אותו גם, אני מושיטה לך אותו וחוזרת: "הנה הסרט האדום". ואנחנו ממשיכים. אני ממעיטה בדיבור ובהעמסת אינפורמציה מיותרת עליך, רק כל פעם מדגישה את הצבע האדום. "בוא נשחק בכדור האדום. בוא נראה איפה הכפתור האדום. בוא נחזיר את כל החפצים האדומים לסלסלה האדומה".

החפצים שיהיו בקופסא יהיו כולם אדומים. חשוב שלא יהיו צבעים נוספים, כדי לבודד את הקונספט הנלמד ולא לבלבל אותך בפרטים מיותרים. מדי כמה זמן אחליף חפץ אחד באחר. וכך נמשיך במשך כשישה שבועות.

אפשר להתעדכן בפעילות זו כאן.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails