יום שבת, 2 באוגוסט 2008

להכניס ולהוציא, ועוד פעם - להכניס ולהוציא

אתה פשוט מטורף על פעילויות שקשורות בלהכניס חפצים כלשהם לתוך משהו, אחד אחד, להוציא אותם משם, אחד אחד, וכך חלילה. אתה עושה את הפעילויות האלה עם כל חפץ אפשרי. אתה יכול לבלות כך הרבה מאוד זמן.

את הקופסא הזו הביאה לנו אפרת בביקורה לפני כשלושה שבועות, נדמה לי. כעקרון, בפעילות הזו אתה אמור להשתמש כדי להכניס צורות שונות לתוך הקופסא. אך מי שחשב על מטרה זו,

כנראה לא ממש היו ילדים בקרבתו. לא צריך לדעת דבר על מונטסורי כדי להבין עד כמה לפעילות זו חסרה מחשבת תחילה. לא רק שחמש צורות לא פשוטות מרוכזות בקופסא אחת - מה שמקשה מאוד על הילד להתאים כמות כזו של צורות, הן גם מוכנסות בזווית מסוימת שגם ילדה בת ארבע (שאלימר של אפרת) מתקשה להכניסן. ולא נזכיר אפילו את כל האפקטים האור קוליים שהקופסא מבצעת ברגע שמכניסים את הצורה הנכונה. כמו רוב הצעצועים של היום, והאמת בדומה, לצערי, גם לחיי היומיום שלנו - השפע גובר על האיכות.

אבל... הקופסא הזו מעולה כקופסת אכסון לצורות שאתה מכניס לתוכה אחת אחת דרך הפתח הראשי, ואז גם סוגר את הקופסא במכסה שאותו מחזיק אתה באחיזת פנצטה. אתה מאוהב בקופסא הזו. בשבועות האחרונים אתה יכול להעביר גם חצי שעה ללא הפרעה בעבודה אך על הקופסא. אז אתה עוזב אותה וחוזר אליה שוב. זו הפעילות היחידה שמסוגלת להשכיח ממך את קיומי לכמה רגעים. אני אפילו קופצת למעלה לרגעים ספורים, כשאתה עסוק בה, ואתה לא שם לב להעדרותי. כל כך מרוכז אתה רק יושב, מוציא את כל הצורות, אחת אחת, מכניס אותן בחזרה, אחת אחת, ומתאים את המכסה לפתח.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails