יום רביעי, 9 ביולי 2008

ביצה וקערה - הפעילות הראשונה של "הכנס הוצא"

זו פעילות ראשונה בסדרה של פעילויות "הכנס הוצא" (nesting) שהצגנו לך. המדובר בביצה מעץ וקערה תואמת מעץ. הביצה בגובה של כ-2.5 ס"מ, והקופסא טיפה יותר גבוהה (ב-2 ס"מ לערך), כדי שהביצה תוכל בקלות להשתחל לתוכה. הילד מחזיק את כל אחת מהן ביד שונה. פעילות זו מחזקת תיאום יד עין ומפתחת תיאום ועבודה משותפת בין הידיים. כשהילד מתמצא היטב בביצוע פעילות זו, מציגים לו קוביה וקופסא.

את שתיהן מצאתי אצל אמא שלי - מזל שדברי עץ צבועים הם חלק מהפולקלור הרוסי.

על הפעילות הזו למדתי מ"Montessori from the Start" (בעמ' 57). הרבה זמן חיכינו לזמן שיהיה אפשר להציג אותה, כמו גם הרבה פעילויות אחרות. למרות שמוטורית ושכלית היית כבר די הרבה זמן מוכן לכך, חיכינו שתשב בבטחה וביציבות עד שיהיה אפשר להציג אותה.

האמת שהצגתי לך אותה, כבר שרק התחלת להתיישב. הרגשתי שהיית ממש מוכן לכך. ואכן, כמעט מהפעם הראשונה הצלחת להכניס את הביצה לתוך הקערה - כשאתה שוכב על הגב שלך (!) ומחזיק את כל אחת מהן באחת הידיים. אחר כך המשכת לתרגל את זה גם בישיבה.

חשוב מאוד להציג את הפעילות בזמן הנכון, כשההתעניינות שלך בשיאה. לא מוקדם מדי (אז לא תבצע בה דבר) ולא מאוחר מדי (תבצע במהירות ותשתעמם מהר). רק התבוננות מתמדת בך תצביע על התזמון הנכון. הפעם ממש פגענו בול.

אתה מאוד מאוד אוהב את הפעילות הזו. מעבר לכך, גם שדרגת אותה - אתה מכניס ביצה לקערה כשהקערה עומדת על הרצפה; אתה אוהב לשחרר את הביצה ולעקוב אחריה בכל הסלון (אתה גם מאוד אוהב להקשיב לחבטה שהיא עושה כשנוגעת ברצפה); והיום התחלת בניסוי חדש - מה קורה אם אתה מכניס את הביצה לקערה כשאתה שוכב על הגב ומשחרר את הביצה...?:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails