יום רביעי, 7 במאי 2008

אתה זוחל!

מדהים באיזו מהירות מתרחשים השינויים! ולא פחות מדהים איך כבהנפת מטה קסמים, ברגע שמשתנה משהו, המציאות הופכת לחדשה כאילו מאז ומתמיד הייתה כזו!

רק לפני שבועיים וחצי, בליל הסדר, זחלת לראשונה. בהתחלה ליווית את התנועות בקולות של דייסה מבעבעת, שעם הזמן התחלפו לנשימה מהירה. והיום אתה כבר מסתובב כמעט בכל הבית. בלי להתנשף אפילו! מיום ליום מהר יותר ויותר! מוכן להסתער על כל אתגר חדש!

אתה זוחל בזחילה אינדיאנית - יש שקוראים לה "זחילת גחון" (מי שירצה להרחיב - בבקשה, רק אנא, בזהירות... זכרו, זו רק תיאוריה). זו היא זחילה על הבטן, בה מתקדמים ללא הרמת הגוף מהקרקע, על בית החזה תוך הישענות על המרפקים. בזחילת גחון קלאסית כל זוג נגדי של יד דוחף את הרצפה. אצלך, פועל אלכסון אחד - בעיקר רגל שמאל מתכופפת לצד ודוחפת את הגוף, ויד ימין עוזרת לה. אחד או שניים... אתה פורפרה!

לאט לאט (האמת, שיותר מהר ממה שנדמה לנו) אנחנו מתאימים את הבית אליך. מונטסוריאנים מדגישים את חשיבות הסביבה המתוכננת (prepared environment) להתפתחות הילד (Maren Schmidt ו-Montessori Mama מסבירות את זה בבהירות קלילה). כדי לאפשר לך לממש את החופש שלך וללמוד את המירב ממנו ומהסביבה שלך, אנחנו חייבים להכין את הבית, כך שיהיה בטוח ופתוח במידת האפשר לקראתך.

פינינו את הסלון - הזזנו את הטלויזיה, ובקרוב מאוד נצטרך להזיז גם את השידה מקש. היא לא יציבה במיוחד, ואתה כבר הגעת אליה וכמובן, ניסית לבדקה בפיך המתוק.

ועדיין, כמה שאנחנו מנסים לצפות את הפעולות שלך, אתה מקדים אותנו ובגדול. אתה מלמד אותנו שאין פה מקום להתמהמהות.. . עברו זמנים מהעולם, בהם אפשר היה לדבר על משהו ברגוע, להתקשקש איתו, ולתכנן שבעוד "שבוע - שבועיים" אולי נעשה אותו. לפני כמה ימים לימדת את אבא את זה באופן שאינו משתמע לשתי פנים... הגעת לארגז כלי היצירה שלו..:)

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails