יום שישי, 9 במאי 2008

טיפסת ונעמדת על אבא בפעם הראשונה!



אחת המתנות הכי מרגשות בעולם היא לראות אותך עושה משהו בפעם הראשונה. במיוחד כי אנחנו לא דוחקים בך לעשות שום דבר, וכך אתה מגלה את הכל לבד. ואתמול התמזל מזלנו לקבל כמה וכמה מתנות כאלה!!!

אתמול נעמדת פעם ראשונה!

נסענו לירושלים לבוקישי וליניר. זו הייתה הנסיעה השניה שלך לירושלים, אחרי שביקרת בה בהיותך בן שבועיים בלבד (בשבת חתן של בושי). היה ממש כייף לראות אותם אחרי תקופה ארוכה שלא יצא לנו להתראות. ושם, בעשן של ניפנופי מנגל, פתאום ראית בקבוק של טובורג בידיי אביך ו... החלטת שאתה חייב לטועם ממנה, יהי מה (בן שלנו או לא בן שלנו?:). זחלת במהרה עד שהגעת לאבא, אך לראשונה, לא עצרת. טיפסת עליו... עד שהגעת לברכיו.. ולא עצרת גם שם.. פשוט משכת את עצמך... ונעמדת! איזו התרגשות!!!

ואז, כעבר כחצי שעה, החלטת כנראה שאם כבר עושים דברים חדשים היום, אז למה לא להיעמד על שש ולנענע את הטוסיק. ומיד עשית גם את זה!

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

קיבלתי את הקישור ליומן שלך לפני כמה ימים מאמא מהגן
והוא מאד סיקרן אותי.
אני מדריכת מונטסורי בגן ילדים זו השנה הרביעית.

היום החלטתי לשוטט קצת יותר
והשאלה שעולה בי הכי הרבה היא:
מי את? חוץ מאמא
מאיפה הקשר לשיטת מונטסורי קשר עמוק כ"כ
ושאלת השאלות מתי יש לך זמן לכתוב כל פסיק שרואה לכם בחיים
ספרי לי על עצמך
זה באמת מסקרן
מאיפה הדרייב שלך לתעד באדיקות כזאת את חיי בנך.
ויווק

Miri אמר/ה...

וואו, שאלות עמוקות - לא בטוחה שאצליח לענות עליהן במלוא הרצינות. התשובה לחלקן טמונה בכל מילה שכתבתי במשך השנתיים האחרונות. ועדיין, בלקיחת הסיכון לחטוא קצת במענה שטחי:
מי אני חוץ מאמא? בדיוק אתמול היה לי דיון על כך עם בן זוגי. אני לא יודעת להגדיר את עצמי ביותר מאמא כרגע. כלומר, אני זו אני. עולם ומלואו, כמו, אני מניחה, כולנו.
מונטסורי זוהי דרך לחיים מבחינתי. זו פילוסופיה שלמה, שאינני עדיין מצליחה להבין איך היא אינה עדיין מנהיגה את עולמנו. זו הדרך היחידה להתייחס לילדים, מבחינתי. זה הרבה, ועוד יותר מזה, אם רק מקפידים ללמוד ולהקשיב.
אין לי זמן - הרי זה בדיוק כמו יש לי זמן, לא? אני מניחה, שכמו כל דבר, זה עניין של סדר עדיפויות. הכתיבה מבחינתי היא לא רק תיעוד, היא תרפיה, היא נסיון להבין, לזכור לקראת הילדים הבאים, להסביר לילדיי מה עמד בבסיס ההורות שלנו, ואולי בכך גם לסייע להם קצת לכשתורם יגיע להורות. היא גם יד מושטת לכל מי שחפץ ללחוץ אותה מהצד השני, כפי שאני מסתייעת הרבה בעזרת אחרים, לרוב באנגלית.
את מדריכה בארץ???
אשמח להמשיך לדון איתך בשאלות אלה ואחרות - את יכולה לפנות אלי לsamjerus[at]yahoo.com
אני שמחה שהצטרפת ומקווה שתמשיכי לבקר!

Related Posts with Thumbnails