יום שלישי, 20 במאי 2008

כסא בטיחות

היום הייתה הפעם הראשונה שהנסיעה בכסא הבטיחות החדש שלך עברה בלי טרוניות (אולי זה בזכות העובדה שפשוט חצי מהדרך היית עסוק בעשיית קאקי, אבל אני אופטימית..:). העברנו אותך לכסא זה לפני כשבועיים, למרות שהיינו אמורים לעשות את זה כבר באמצע פברואר, אז הגעת למשקל של 9 ק"ג.

אנחנו לא מזלזלים בנושאי הבטיחות. במיוחד לא בכל מה שקשור בנסיעות בכבישים במדינתנו החביבה. כל פעם שאני על הכביש, אני לא בטוחה אם לא תהיה זו הפעם האחרונה שלי. מערב פרוע על אמת. את הסלקל קיבלנו במתנה מדודתך (כמו הרבה דברים אחרים - היה לנו ממש מזל שנולד לך בן דוד 9 חודשים לפניך). היה זה הסלקל של חברת Evenflo, ומאוד נהנינו ממנו. למרות זאת, אז היינו במקום אחר - הרבה פחות מודעים לכל הנושאים הבטיחותיים הכרוכים בבחירת מושב בטיחות. כך, למשל, אם היינו עושים את הבחירה הזו היום (אך לא בחכמת מעשים בדיעבד), לא בטוחה שהיינו בוחרים בסלקל זה. הוא לא היה יציב במיוחד ברכב, ואני לא בטוחה לגבי הציונים שלו במבחני ריסוק (מבחני בטיחות שעושים למוצרים שונים באירופה ובארה"ב כדי לבדוק את העמידה שלהם בסטנדרטים מסוימים, בין היתר, בטיחותיים. כמובן, בארץ אין פשוט חיה כזו. אבל יש עדיין בארץ אנשים מדהימים. אחד מהם הוא אבי ורון - אבא אכפתי, שאם הזמן הפך למומחה בנושאי הבטיחות. הוא ריכז רשימות של הסלקלים ושל כסאות הבטיחות הנמכרים בארץ שעברו את מבחני הריסוק). אף שלא היה לי ידע מעמיק בנושא אז, בכל זאת הקפדתי שלא לשים אותך במושב שליד הנהג (כמה שזה לא קרץ לי בשל הנוחות של היותך לידי כשאני נוהגת). למרות שבבובל'ה (סובארו 87... יש כבוד, ללא כל ספק!), שליוותה אותנו עד אחרונה, לא היו כריות אוויר, לא לקחתי סיכון. עוד ברמב"ם נציג "בטרם" הסביר לי כי בלי קשר להמצאות כרית אוויר, המושב ליד הנהג הוא אחד המקומות המסוכנים בעת התאונה. שלא עלינו.

לקראת המעבר לכסא בטיחות החכמנו..:) עשינו מחקר מעמיק וגילינו להפתעתנו שישנם רק שני דגמים שבאים בחשבון בשל הציונים הגבוהים שקיבלו במבחני ריסוק - Evenflo Triumph V ו-Alpha Omega Elite. רק בשניהם קיימת האופציה של נסיעה בניגוד לכיוון התנועה המחוייבת עד גיל שנה ומשקל של 9 ק"ג (ומבחינה בטיחותית בכלל עדיף לנסוע בכיוון המנוגד לכיוון הנסיעה עד מתי שמאפשר יצרן הכסא). למרות המחירים הגבוהים של שניהם, כאמור, בנושאי בטיחות אנחנו לא מזלזלים.
האוונפלו יותר דומה לסלקל, ולכן היה לך בו ישירות הרבה יותר נוח. מצב השכיבה שלו התאים לך בול. אבל... הגבלת המשקל שלו היא 18 ק"ג. ובקצב שלך... טפו טפו טפו... בלי נדר... יכול להיות שבעוד כמה חודשים נגיע לזה:)

כך שדי מהר האופציה הכדאית הפכה להיות הכסא של אלפא אומגה עילית. זה כסא לטווח ארוך יותר - עד 45 ק"ג. אבל... מצב השכיבה שלו הוא לא ממש שכיבה... למרות שבהוראות היצרן כתוב שהוא מתאים מגיל 0, לא ברור למה הם התכוונו. אני לא מצליחה להבין איך אפשר להשכיב בו תינוק בן יום. אתה היית בן כמעט חצי שנה (אז הגעת ל-9 ק"ג, שזה המשקל המקסימלי המותר לשימוש בסלקל שלנו), ועדיין, היית מקווקץ' לגמרי בו (ודי מהר הראת סימנים של חוסר שביעות רצון מהישיבה בו). אז התחיל המסע שלנו מדי שבועיים למדוד אם הכסא מתאים לך. בחרנו למשוך אותך עוד קצת (ובסופו של דבר, עוד לא כל כך קצת) בסלקל, למרות הבטיחות, כדי בסופו של דבר להעביר אותך לכסא בטוח. בדיעבד, מזל שלא קרה כלום בתקופה הזו. מצד שני, גם בובל'ה, כפרות עליה, הייתה הכל, אך לא ממש בטיחותית..:)

אבל היה שווה לחכות. היית בן 8 חודשים וקצת כשעברת לכסא. קנינו אותו ב"ניו בייבי" בעוספיה (04-8396878) בהנחה משמעותית (800 ש"ח) במסגרת מבצע. הכרתי שם די הרבה מבצעים כאלה.

ואין מה להגיד! זו ליגה אחרת! פעם קראתי שמישהו קרא לכסא הזה כסא מנהלים.. ומהתמונה שלך אכן אפשר לראות - אתה נראה בו בוס קטן. אני הייתי צריכה להתרגל למצב החדש. לא כל כך קל להגיע אליך (לתת מוצץ כדי שתרדם, או צעצוע שנפל, או כדי סתם ללטף אותך) כשאני נוהגת. אתה רחוק יותר, והכסא גם מסתיר לך אותי. גם במצב ההפוך הזה הוא תופס חצי מאלפרד (התברגנו - לפני חודש וחצי קיבלנו אותו למשפחתנו, כדי שבובה תוכל לנוח. מזדה 98... כעבור כמה שבועות עברה לנו ההרגשה שאנחנו נוהגים ברכב של ההורים שלנו שקיבלנו מהם לסוף השבוע..:) אבל.... הוא יציב כמו סלע. לעומת הסלקל, אני לא מצליחה להזיז אותו ממקומו. וזה הכי חשוב. אנחנו נסתגל. בינתיים, אני לא רוצה שנשים מראה מאחור לפניך כדי שאפשר יהיה לראות אותך. לא נראה לי הכי בטיחותי להתחיל לראות אותך במראה שלי דרך המראה שלך באמצע הנהיגה, כשאיזו דודה מנסה לעקוף אותי בכביש מהיר חד נתיבי עם פס הפרדה לבן.

לפני כמה ימים גילית שעשוע חדש - אתה מפיל משהו ומתפוצץ מצחוק. המדהים שזה קרה רק על השידה בזמן שמחליפים לך טיטול. אתה פשוט צוחק ללא הפסקה מהתעלול הזה. עכשיו בדיוק שמעתי אותך, כשאבא שלך מנסה להלביש אותך אחרי המקלחת...

כך נראית בסלקל כשאתה בן 3 חודשים...


וניתן כבוד לבובל'ה...

עדכון מיוני 2009:
רשימה מעודכנת של הסלקלים הבטיחותיים של אבי ורון
רשימה מעודכנת של מושבי הבטיחות הבטיחותיים של אבי ורון

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails