יום ראשון, 18 במאי 2008

תשעה חודשים פחות שבוע

היום אתה בן תשעה חודשים פחות שבוע!

זה בדיוק הזמן שלקח לך להבשיל מרגע שנוצרת עד שהפצעת לעולם הזה. איזו דרך ארוכה, אה? היום, בדיעבד, זה בכלל קשה לתפיסה - כל כך הרבה זמן עבר מאז שנולדת (כמובן, אני לא מתכוונת לתחשיב קלנדרי), שפשוט לא נתפס שזה גם היה פרק הזמן שבו הייתי בהריון איתך.

ואז, היום, הבנתי את משמעות ההריון בשבילי. תמיד שאלתי את עצמי, למה הייתי צריכה פרק זמן כל כך ארוך. הדעה הרווחת היא שצריך תשעה חודשים כדי להסתגל להורות הקרבה והבאה. חה! אני לא הזדהיתי עם התכלית הזו. הרי להורות הייתי מוכנה כבר הרבה הרבה זמן לפני כן. והיום זה התגלה לי. בעיני, ההריון בא ללמד אותנו את אחד השיעורים החשובים בהורות, ובחיים בכלל. ההריון בא להכיר לנו את הסבלנות! וזה לא פשוט. אני זוכרת איך היה לי קשה. אני חושבת שכבר מחודש השישי, הייתי אומרת: "טוב, הבנתי את הרעיון. אפשר היה לקצר את התהליך הזה". וככל שהתקדם, רק רציתי שכבר תופיע (כמובן, בקצב שלך, ואם יתאים לך..:). ההמתנה הזו שיגעה אותי...:)

בהריון אנחנו לומדים איך לחכות בסבלנות למשהו שלוקח לו זמן להתפתח - ואין לנו שום שליטה על כך וגם לא השפעה. ואני אפילו לא מזכירה את כל הבדיקות ואת ההמתנה לתוצאותיהן. אנחנו לא יכולים לזרז את הטבע. וכך גם בגידול ילדים. אנחנו לא יכולים לגרום לך לעשות משהו שאינך מוכן אליו. גם אם אנחנו להוטים לכך. כדי להיות הורה, נדרשת הרבה, הרבה, הרבה... ועוד הרבה סבלנות. זה הסיוע הכי גדול שאנחנו יכולים לספק לך. אתה המוביל. אנחנו בעקבותיך.. כמה זמן שלא יקח לך. אנחנו נמתין בסבלנות.

ובלי קשר, ועם קשר, בסופו של דבר, רק כשמתאזרים בסבלנות, מתגלים גם הדברים המיוחדים ביותר. כך, למשל, מדהים אותי כל פעם מחדש להתבונן בך מגלה את העולם מסביבך. בקצב שלך. קולט שמשהו חדש קורה. לפעמים נסוג לכמה זמן - אפילו לכמה ימים. ואז חוזר ומתנסה שוב. ושוב. ושוב. עד שהדבר נקלט בחושיך. עד שהוא נושם דרכך. והכי מדהים, אם הגילוי הראשוני הזה קורה לך בהפתעה. לא בגלל שראית משהו שהראינו, או משהו שמישהו עשה. היום, למשל, גילית שאם חובטים ראש בקיר - יש צליל מיוחד. אולי יש אנשים שיזדעזעו מזה, אבל אני התמוגגתי לראות אותך עושה את זה שוב ושוב. וגם אתה אהבת את הגילוי הזה. זה הצחיק אותך כל כך...:) זו גם הסיבה, בין היתר, שאני מאוד מקפידה לגבי אי הושבתך לפני שתגלה את הישיבה בעצמך. נראה לי לגמרי לא פייר כלפיך, למנוע ממך את התענוג של הגילוי הזה.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails