יום רביעי, 21 במאי 2008

פעילויות לתינוקות - 2

רעשנים - אלה הם שני רעשנים שיצרנו בעצמנו. השתמשנו בבקבוקונים של תמציות אפיה. למען הבטיחות, הדבקנו את המכסים. הידיים שלך חזקות מאוד. כבר הצלחת לפתוח סגירות שאפילו לא תיארתי לעצמי שאפשר לפתוח...:) למשל, איכשהו הצלחת להוציא בורג מכסא נדנדה שבסלון.

** הרעשן הימני - אבא מילא אותו בעדשים.

** הרעשן השמאלי - ממולא ב-4 חרוזים. בכוונה שמתי מעט חרוזים, כדי להדגיש את הצליל שהם עושים ואת תנועותיהם. לפני כמה ימים ישבנו בסלון, וברגע שתשומת הלב שלך הייתה מופנית כלפי, לקחתי בשקט את הרעשן וסובבתי אותו באיטיות למטה למעלה. נתתי לחרוזים להתגלגל באיטיות. הבטת בי בסקרנות במשך כמה רגעים. אני הנחתי את הרעשן על הרצפה. זחלת במהירות אליו. ועשית את אותם הדברים - לקחת אותו וסובבת אותו מטה מעלה בתנועות מודגשות. מאז חזרת עוד כמה פעמים על הפעילות הזו. אנחנו מתקשרים די הרבה באופן דומה - בין אם בצלילים, בין אם במעשים שונים.

רעשנים מישושיים - איך שאתה אוהב אותם! כל דבר שאתה יכול למשש ולהפיק צליל ממנו, הוא המועדף עליך.

** ספר - שלא כמו ספרי קריאה, את הספר הזה אתה יכול ללעוס כמה שתרצה...:) ספרי קריאה מבחינתנו הם לקריאה בלבד. למרות שאתה מנסה לגעת בהם כל הזמן ולקחת אותם ישירות לפה, אנחנו משתדלים להרחיק ממך אותם, להסיח את דעתך, ותוך כדי בכל זאת להמשיך לקרוא לך. אני כן חייבת להודות שאני די מחכה שזה יעבור לך ונוכל לקרוא ביחד יותר ספרים. כרגע זה די אתגר. אבל שוב, אני מודעת לגמרי שזה רצון שלי, והרצון שלך כרגע הוא ללמוד על כל העולם מסביבך באמצעות החושים שלך.

** עטיפה של אריזת מטליות לחות - שום צעצוע לא משתווה לדבר האמיתי! כשראינו שאתה מתעניין באריזות של מטליות לחות, פשוט רוקנתי לך את אחת מהן מהמטליות. עבד מעולה!

** שקית ניילון - כן כן. שקית ניילון פשוטה מפיקה צלילים מגוונים. שקיות זבל קצת חששתי לתת לך בגלל סיבות בטיחותיות, למרות שאם קושרים אותן בקשר, לא תוכל לקרוע חתיכה מהן ולהיחנק. בחרתי במקום זה בשקית בגדים, ורק תחת השגחה. אבל איך אתה נהנה מזה..!

כדורים - כל כך הרבה דברים אפשר לעשות עם כדורים. כרגע, הם משמשים בעיקר לעידוד זחילה. למרות שאתמול אבא שלך כבר שיחק איתך בתופסת..:)

** הכדור השמאלי - תפרתי לך אותו מלבד והכנסתי לתוכו פעמון קטן. אתה פחות משתמש בו כרגע. כנראה, הוא גדול לך מדי בינתיים.

** הכדורים הסרוגים - אמא שלי סרגה אותם. באחד מהם גם הכנסנו פעמון.

כיוון שאתה עוד לא זוחל במהירות הרוח (כל פעם שנדמה לנו שאתה כבר מתנייד מהר, אני צוחקת, מה נגיד על המהירות הזו כשבאמת תתחיל לפרפר בכל הבית), הכדורים עשויים מחומרים שיאטו במעט את מהירותם. גם כאן אנחנו מנסים להתאים את רמת הגירוי אליך, ולא להגיע לרמות של גירוי יתר. מיון הגירוי הנכון הוא גם אחד מכללי יסוד של הגישה המונטסורית.

רעשנים מעודדי זחילה -

** הרעשן העליון - רעשן מעץ עם פעמון במרכזו. מצאנו גם אותו בחנות יצירה ב-30 ש"ח בלבד.

** הביצה מעץ - של חברת "חלילית". תוכל לשמש אותנו בהמשך ככלי נגינה.

אין תגובות:

Related Posts with Thumbnails